Bu tür cihazlarla beraber çalışan bir yazılımsal arayüz yardımı ile caller id cihazından alınan caller id bilgisi, uygulama programlarına aktarılır. Alınan bilgiden çağrı detaylarının saklanması, müşteri eşleştirmesi ile gerçekte arayan müşterinin bulunması, yeni kayıtların alınması vs gibi işlemler uygulama programı aracılığı ile yürütülür. Bu sayade kullanıcının iş yükü ve hata oranı son derece azaltılır.
Bilgisayara bağlanan caller id cihazların bir avantajı da çok portlu olarak tasarlanabilmesidir. Günümüzde çoğu kişi/işletme birden fazla telefon hattına sahiptir. Doğal olarak da kullanılan caller id cihazının bu hatların tümünün bağlanabilmesine izin verecek şekilde tasarlanmış olması gereklidir.
Burada önemli olan her birine ayrı hat bağlanan bu portların bağımsız olarak çalışabilmesidir. Cihaz üzerinde birden fazla port olması tüm bu portların bağımsız olarak çalıştığı anlamına gelmeyebilir. Bu sebeple caller id cihazı seçilirken bu özellik mutlaka sorgulanmalıdır.
Bu cihazlar için önemli olan bir diğer husus ise bilgisayara olan bağlantı şeklidir. HID, MSD, Ethernet gibi moden bağlantı tarzlarını kullanan cihazlar daha düşük orndanda sorun istatistiğine sahiptirler. Örneğin CDC (COM Port) olarak bağlanan bir cihaz çok sık iletişim sorunları yaratacaktır.
Yine başka önemli bir konu ise cihazların telekom servisi standartlarına uyumluluğudur. Uyumsuz cihazlar telefon hattınızda gürültü, hatta arıza gibi sıkıntılara sebep olabilir.